Friday, October 22, 2010

Mari Menghapdet!

Si Pemalas sudah kembali. Weehuu. Haha. Dasar pemalas betul kan? Sudah tiga bulan lebih, baru sekarang saya ada hati mahu menghapdet blog. Mungkin kerana ketidaklaratan saya pada awal-awal kehamilan saya yang lepas? Mungkin kerana saya tidak punya idea untuk mengarang cerpen di dalam blog ini? Atau mungkin kerana saya memang seorang yang PEMALAS? HAHA

Baiklah, mari saya bercerita satu persatu kisah yang patut saya hapdet.

Bab Satu: Fafi Tecik:Dua Puluh Lima Minggu

Alhamdulillah, Fafi Tecik di dalam tummy saya sudah pun dua puluh lima minggu. Ini bermakna, sudah 23 minggu saya bawa ke hulu ke hilir. Daripada perut saya yang flat persis ahli gimnas negara flat?ahli gimnas negara?mimpilah kau! hinggalah sekarang, persis membawa bola sepak yang disangkut di dalam baju. HAHA. Tapi belum seperti belon lagi, walaupun pipi saya sudah seperti belon. Cucuk jarum meletop.

Baju-baju vogue saya semua sudah lama ditinggalkan. Ya, terpaksa ditinggalkan, kerana tidak boleh disarungkan lagi, walaupun bersungguh-sungguh mencuba. Dan saya mengambil kesempatan itu untuk menshopping baju-baju vogue yang baru. Saya suka. ^___^ v Kasut vogue juga telah lama ditinggalkan, setelah dibebel oleh Puan Mama, Puan Mak Mertua, Puan Tok kerana masih memakai kasut yang mempunyai tumit. Alaa, palms pun tak boleh ke? T___T

Fafi Tecik sekarang giat menjalankan operasi cuitan, tendangan, tolakan di dalam tummy saya ini. Kekadang tu sampai saya senak. HEHE. Perasaan yang sangat hebat dapat saya rasakan, bila terasa kehadiran nyawa lain di dalam diri saya. Alhamdulillah. :') Gender Fafi Tecik pun saya sudah ketahui, tapi masih rahsia lagi ok? ^_^


Bab Dua: Saya Cinta Incik Suami

Huhu. Jangan muntah ya dengan tajuk kedua saya. Agak jiwang di situ ^__^ v Ya, saya sangat in love dengan Incik Suami, dan terasa disayangi. Saya dilayan seperti princess sepanjang kemengandungan saya ini. Dari kerja rumah, sampailah melayan karenah saya, semua beliau tangani dengan penuh sabar. Membasuh baju, menyidai, melipat masih saya =) , sampailah ke memicit kepala dan kaki saya ketika cramp. Oh kekasih, Alhamdulillah, Allah telah mempertemukan saya dengan kamu. Terima kasih Ya Allah. :')


Bab Tiga: Introducing, Anak Buah-Buahan Kedua Saya

Memperkenalkan, fruit child kedua saya, drum roll please! PUTRA FIRMAN FARREL aka Caterpillar!

Alaa, sengetla pulak! malasnye nak rotate. Sila sengetkan kepala anda. Sekian terima kasih.

Kecik je Farrel ni, 2.3kg je. Kecik kan? Sebab tu saya gelar beliau Caterpillar. Comel macam caterpillar. HEHE. Bukan saya ye, mama nye iaitu Puan Kakyong yang mulakan. HAHA. Saya suka dengar beliau menangis, comel sangattt! Tak pernah saya dengar suara baby secomel suara Farrel. HEHE. Nama Farrel sedap kan? PUTRA FIRMAN FARREL. Bila saya update status saya dalam FB, kawan-kawan saya ingat saya yang bersalin, sebab diorang kata nama baby ni macam gabungan nama saya dan Incik Asben. HEHE. Firman : Firdaus, Farrel : Farah. HAHA. Mama Papa beliau pun tak perasan sebenarnya. Betul la, anak anyah jugak ni kan? =)


Bab Empat: Video Majlis Besar Saya

OK. Ini yang paling basi. Sudah lama saya dapat video ni dari OV saya, tapi baru sekarang dapat di upload dalam blog ini. Dalam blog je tak upload, FB sudah. Mari layankan video saya ini ya!



Album tepanten basi ini belum siap lagi. OP kata masih dalam proses. Takpe, selagi Fafi Tecik belum keluar, selagi tu masih dikira sebagai tepanten lagi kan? kan? ^_^'

Baiklah, entry hari ini berakhir di sini. Bersurai.

1 conteng-conteng:

Lissa Ahmad said...

eh-eh, ada gambar tecik ni kat sini.. :P

Post a Comment